Promovare site – Afla cum sa cresti traficul si vanzarile aici

Vrei sa cresti traficul site-ului tau? Vrei sa afli ce trebuie sa faci ca sa iti creasca veniturile online? Daca ai raspuns “da” la cel putin una din intrebarile de mai sus, esti in locul potrivit. In 15 minute, cat iti va lua sa citesti acest articol, vei invata doua tehnici extrem de eficiente de promovare a site-ului si afacerii tale.

Tehnica nr 1. Optimizarea site-ului pentru motoarele de cautare (SEO)

Cea mai uzuala metoda de promovare este optimizarea pentru motoare de cautare. Aceast proces de optimizare mai are numele de SEO (prescurtare din engleza Search Engine Optimization). Chiar daca sunteti familiarizat (sau nu) cu termenul, cititi cu atentie cele de mai jos…

Optimizarea SEO presupune doua etape:

1) Identificarea cuvintelor cheie care descriu cel mai bine site-ul tau (si atrag clienti)

Orice specialist in optimizarea SEO ar trebui sa inceapa prin analiza cuvintelor cheie.  Ce inseamna asta? Foarte simplu, mai intai trebuie cautate si identificate acele cuvinte care sunt reprezentative pentru site-ul tau si in acelasi timp, sunt cautate pe Google.

Exemplu. Pentru a putea intelege mai bine ce se intampla, va rog sa va imaginati ca aveti o agentie turistica si vreti sa optimizati site-ul pentru a creste vanzarile online.  Google ne pune la dispozitie o unealta numita “Google Keyword Tool”, prin intermediul careia vom analiza ce cuvinte sunt cautate si cat de mult sunt cautate. Adresa este https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000

Analiza cuvintelor cheie folosite pentru promovarea site-ului de turism

Analiza cuvintelor cheie folosite pentru promovarea site-ului de turism

Va recomand sa dati click pe poza pentru a putea vedea mai bine cum arata si cum trebuie sa folositi unealta de cuvinte cheie. In primul rand, trebuie sa alegeti locatia (Romania) si limba (Romana).

Setarile originale sunt in limba engleza si tara America, de aceea noi trebuie sa modificam aceste valori pentru a vedea cautarile in limba romana.

Am introdus cateva cuvinte cheie (turism,oferta turism,munte,mare,
bulgaria) care sunt legate de site-ul nostru (agentia de turism) si il vom lasa pe Google sa gaseasca ce cuvinte se cauta si sa ne zica cat de mult se cauta.

Apasati pe butonul Search si Google va incepe cautarea. In cateva momente, veti vedea o lista de cuvinte cheie pe care le puteti ordona in funtie de numarul de cautari, cat de multe afaceri platesc pentru reclama asociata cuvintelor cheie si alte detalii.

In cazul de fata, Google ne sugereaza cuvinte ca “agentie de turism”, “cazare”, “hoteluri”, samd.

Acesta este pasul de inceput in descoperirea subiectelor care sunt cautate pe motorul de cautare Google. Pentru a putea intelege mai bine acest subiect (si pentru a nu plictisi restul audientei), voi reveni cu un video – exemplu mai detaliat care sa acopere restul procesului.

Important! Optimizare pentru cuvinte care se cauta & optimizare pentru cuvinte care aduc clienti

Contra intuitiv, cuvintele care sunt cele mai cautate nu neaparat sunt si cele care va vor aduce cei mai multi bani. Un specialist SEO bun trebuie sa va explice acest lucru. Folosind exemplul de mai sus, putem observa ca foarte multa lume cauta cuvantul cheie “Bran”. Agentia poate sa dedice anumite resurse pentru a optimiza site-ul sa apara pe pagina principala atunci cand cineva cauta informatii despre castelul Bran. Dar aceasta ar fi o greseala, in special in prima faza.

De ce?

Foarte simplu. Oamenii care cauta informatii despre castelul Bran, nu neaparat isi planuiesc o excursie in acest moment. Poate au vizitat castelul recent si vor sa revada peisajele uimitoare. Poate au citit despre el intr-o revista si vor sa vada mai multe detalii. Poate ar vrea sa-l viziteze intr-un viitor nu foarte apropiat. O gramada de poate, nu-i asa?

Intentia oamenilor care cauta “castelul Bran” nu este una foarte clara si este posibil sa nu ajute agentia de turism sa castige prea multi clienti.

Care cuvinte ar putea ajuta agentia noastra fictiva sa-si creasca cifra de afaceri?

1) Numele agentiei. Imagineaza-ti ca ai depus o munca colosala de a promova afacerea prin pliante, fluturasi, aparitii la televiziune iar atunci cand cineva cauta mai multe detalii despre firma dumneavoastra aterizeaza pe unul din site-urile concurentei… sau un director care mai promoveaza activ alte companii de turism. Acel potential client, pentru care ai muncit, se poate pierde pe drum si sa-si scoata banii din buzunar in alta parte. Este extrem de important ca site-ul tau sa fie primul site gasit atunci cand un client cauta numele firmei tale.

2) Agentie de turism Bucuresti. Desi cuvantul cheie “agentie de turism” este mai cautat, imagineaza-ti un vizitator din Iasi cautand agentie de turism si ajungand pe site-ul tau. Probabil ca nu va fi prea incantat sa se deplaseze pana in Bucuresti sa vina sa plateasca biletele. Adaugand o componenta locala (daca este cazul),  numarul de potentiali clienti creste.

Sper ca ati inteles cat de cat ideea. Dupa cum am zis mai devreme, analiza cuvintelor cheie este un proces mai amplu, la care voi mai reveni, dar acum ar trebui sa ai o idee mai concreta despre procesul de optimizare web.

2) Promovarea efectiva a site-ului si masurarea rezultatelor obtinute

Dupa procesul de identificare a cuvintelor cheie care sunt cautate si vor aduce un plus afacerii tale, se incepe munca propriu-zisa de promovare a site-ului. Ce presupune?

  • inscrierea in directoarele de site-uri importante
  • modificarea site-ului pentru a imbunatati rezulatele asteptate
  • organizarea de schimburi de linkuri cu site-uri din domeniu
  • parteneriate strategice cu alte site-uri
  • comunicate de presa
  • prezenta in retele sociale
  • crearea de video-uri
  • samd

Aceast tip de promovare trebuie masurat. Orice expert SEO trebuie sa aduca un plus de trafic si de clienti. Acest tip de promovare nu are rezultate imediate in cele mai multe din cazuri.

Fac singur… sau apelez la un specialist?

Optimizarea pentru motoare de cautare necesita mult timp si experienta. Daca nu ai un buget care sa-ti permita sa angajezi un specialist poti incepe sa o faci singur, dar dupa cum am mentionat mai sus, este un proces care poate lua mult timp, mai ales cuiva care nu este initiat in acest domeniu.

Daca ai un buget pentru promovare SEO, atunci trebuie sa identifici experti in domeniu. Sunt foarte multe firme care ofera asa-zise “servicii de optimizare”, dar ele sunt in general limitate la “inscriere in directoare”. Un adevarat specialist va incepe prin a identifica cuvinte cheie potrivite prima oara, dupa care va explica care sunt si de ce le-a ales, dupa care va explica strategia de promovare. Aveti grija la ce alegeti, multe din serviciile de promovare nu va garanteaza rezultate si ar putea fi doar bani aruncati in vant.

Tehnica nr 2. Cea mai eficienta metoda de promovare

Nu exista metoda de promovare mai eficienta ca aceea a “traficului platit”. Ce inseamna traficul platit, de ce este eficient si ce oportunitati exista?

Ce este traficul platit?

Imagineaza-ti ca ai o afacere de imobiliare. Pentru a putea afla lumea despre serviciile tale, platesti reclama in ziarele locale, nu-i asa? La fel functioneaza si internetul. Poti plati pentru ca lumea sa afle despre site-ul tau si sa il viziteze, numai ca in loc de a plati in ziarele locale, trebuie sa identifici ce site-uri viziteaza potentialii tai clientii si trebuie sa-i atragi pe site-ul tau.

Exista si aici un proces de optimizare, despre care voi vorbi poate cu o alta ocazie. Momentan, sa trecem la…

De ce este eficienta promovarea online platita?

Spre deosebire de de promovarea obisnuita prin intermediul media (tv, ziare, radio), poti sa masori direct rezultatele obtinute in urma campaniei, lucru care este posibil doar online.

Sa ne imaginam aceeasi companie de imobiliare. In mod traditional ar publica un anunt in 5 publicatii locale diferite. Din momentul in care anuntul este publicat, telefonul incepe sa sune insa compania nu are un control asupra cator oameni vad anuntul si ce publicatie a adus mai multi clienti.

Online, aceasta promovare este extrem de usor de cuantificat. Poti identifica campaniile publicitare care sunt profitabile – de exemplu pentru fiecare 30 de lei cheluiti ajung pe site-ul tau 30 de oameni din care 5 oameni folosesc produsele sau serviciul tau rezultant un venit de 150 de lei. Profitul tau este 150 de lei incasati de la cei 5 oameni – cheluielile de 30 lei = 120 lei profit.

Oportunitate extraordinara pentru afaceri online

In acest moment exista o oportunitate extraordinara pentru afacerile online din Romania. Se cheama marketing afiliat si este sustinuta de site-ul 2parale.ro

Practic, prin intermediul site-ului 2parale, sute de oameni iti promoveaza afacerea in schimbul unui comision din vanzari. Nu vei fi niciodata in pierdere. Imagineaza-ti firma de turism mentionata mai sus. La fiecare excursie externa firma castiga 100 euro profit (ciferele sunt fictive). Tot ce are firma de facut este sa plateasca 40 de euro pentru fiecare client si alte persoane se vor ocupa de promovare.  Promovarea va fi intotdeauna profitabila, firma platind comision doar la castigarea unui nou client. Persoanele care promoveaza afacerea de turism castiga bani, fara sa se complice cu formarea unei firme de turism.

Daca v-am captat interesul, puteti afla mai multe detalii intrand pe site-ul 2parale.ro

Va multumim pentru ca ati avut rabdarea sa cititi acest articol.

Gabi & Miha

 

5 comments… add one

  • alina December 30, 2012, 8:39 pm

    Intreresant articol. Felicitari pentru site!

    Reply
  • daniel margus January 21, 2013, 6:37 pm

    sfaturile sunt corecte dar niciun site din prima pagina nu ajuns acolo decat cu bani multi platiti /click

    Reply
    • Gabi & Miha January 23, 2013, 5:24 pm

      SEO poate fi facut fara bani multi iar atunci cand site-ul ajunge pe prima pagina pe anumite cuvinte cheie vor veni vizitatori zi de zi fara a avea un cost per vizitator.

      Depinzand de cat de multe alte site-uri sunt optimizate pentru cautarile respective, SEO-ul va conta mai mult sau mai putin.

      Campaniile publicitare prin Adwords / Facebook / 2Parale costa, dar asta nu e atat de important pe cat e profitul realizat. Campaniile trebuie urmarite si optimizate pentru a fi profitabile.

      2Parale e varianta mai sigura intrucat compania plateste atunci cand se realizeaza vanzarea unui produs sau un nou potential client se inregistreaza pentru mai multe detalii.

      - Gabi & Miha

      Reply
  • andrei February 25, 2013, 2:06 pm

    Cum te poate ajuta online-ul pentru a crea/dezvolta o piata care este slab dezvoltata?
    Cautati in analytics “bere belgia“ si veti vedea ca interesul audientei autohtone este redus si piata nu functioneaza inca.

    Multumesc.

    Reply
    • Gabi & Miha February 26, 2013, 1:28 pm

      Buna Andrei,

      Intr-adevar “bere belgia” si “bere belgiana” sunt cautate de 210 de ori fiecare pe luna. Deci un total de 400 de oameni care sunt interesati de exact ceea ce vinzi tu: bere belgiana. Stiu deja despre ce e vorba si sunt potentiali clienti. Ce s-ar intampla daca din astia 400 de oameni tu reusesti sa le vinzi la 20 in fiecare luna? Crezi ca in luna viitoare, cu marketul potrivit poti sa le mai vinzi la 10 din cei 20? In luna a doua ar trebui sa vinzi la 30 de clienti (20 din cautarile respective + inca 10 la clientii vechi). In a treia luna poti sa vinzi la 50.. samd. Cu cat acumulezi cat mai multi clienti cu atat vinzi mai mult per ansamblu luna de luna.

      Si aici vinzi doar celor care sunt interesati si stiu deja de berea belgiana…

      Acum daca ai face acelasi lucru cu restul de beri .. italiana, franceza, samd ai vedea ca e o piata deja existenta pentru cei care doresc sa experimenteze sortimente diferite de bere. Crezi ca cei care au cumparat bere belgiana vor dori sa incerce si bere franceza sau italiana? Sunt sigur ca da..

      Din nou, toate cele de mai sus se adreseaza celor care deja sunt interesati de o bere mai speciala. Dar interesul pentru bere in general este MUUUUUUUUULT mai mare in Romania, chiar si online.

      Doar consultand Google se vede ca romanii cauta bere online de 246000 de ori. O piata imensa. Rolul tau este sa capturezi potentialii clienti, sa le explici ce vinzi si cu ce este oferta ta mai speciala fata de ce cumpara ei de obicei, fa-i clienti fideli si organizeaza concursuri, da discount-uri mari pentru primele X beri comandate, samd.

      Piata functioneaza si ai sute de mii de potentiali clienti. Poate ar trebui sa-ti regandesti strategia de marketing pentru a avea rezultate mai bune in loc sa dai vina pe piata ca nu-ti cunoaste si doreste produsele.

      -Gabi

      Reply

Leave a Comment

Next Post: